Spännande!

För er som missat det så läser jag till operationssjuksköterska. Och ja bevara mig era negativa åsikter om hur ni Aldrig hade kunnat jobba med det blablabla... Jag gnäller väl inte över ert jobb lr intressen? Nej så se mitt jobb som spännande, jag gör det.
Du kan inte opereras utan mig, hur många kirurger du än har så blir inget gjort utan min insats!
.
Nu var det inte det som var den spännande delen. Jag har ingen större lust att stå på centraloperation där det är "fabrik". In, kolla id, kolla märkning, ut, nästa, osv. Det lockar inte.
Det som lockar för mig är plastikbranchen.
.
Hittade en annons som jag tyckte beskrev ett intressant jobb.
.
"Vem är du: Du är troligtvis en socialt utåtriktad person som förstår vikten av att sätta patienten i centrum. Du ska kunna ta ett stort ansvar, arbeta självständigt och ha ett gott omdöme.
.
Arbetsuppgifter: Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att stå på operation, ansvara för beställningar av operationsmaterial samt ta hand om operationsinstrument/utrustning. Andra arb.uppgifter blir att fungera som operationskoordinator ,mottagningsarbete där du har kontakt med patienter, försäkringsbolag samt sjukvårdspersonal inom privat- och offentlig sjukvård.
.
Varaktighet/Arbetstid: Deltid 60-100 % , mån-fre 8-17"
.
Jag blir ju däremot inte färdig förrän i januari 2013 men tänkte att jag kunde skicka en intresseanmälan till dem. Och det gjorde jag. Jag fick SVAR! Tänka sig. Jag skrev mest att jag tyckte de beskrev det jobb jag vill ha och att de gärna fick behålla mitt CV om de behöver fler op-ssk i framtiden.
.
Jag fick svaret att de gärna träffar mig nästa vecka för vidare diskussion. Det kluriga är dock tiden. Vi kör upp på fredag och det verkar vara fre kväll som passar bäst. Hoppas de kan ses veckan efter ist så slipper vi köra in till stan innan vi kör ut till Dalarö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0