Internet

"Fyyyy va creapy! Internet la ner igår. Tvungen att starta om routern. MEN var är den!?! Nu på morgonen när internet fortfarande inte är igång försöker jag få upp den dörr som är låst. Det sitter en nyckel i låset på andra sidan men dörren ser ut som de andra i huset, dvs nyckeln bör fungera. Jag lyckas pilla ut nyckeln och få upp dörren. När jag väl öppnar ser jag en trappa ner och varm luft kommer mot mig, det är mörkt. - Jaha tänkte jag med lite panik, hade en kniv i handen som jag var på väg för att diska. -Kan ta med den ner tänkte jag. HALLÅ har man titta på för många filmer kanske? Går ner för trappen, ser ut som att ngn använder detta ställe iaf. Har hört att det ska finnas en vaktmästare. En svart sopsäck sitter för fönstret och det finns en dörr ut. Jag hittade routern!! Startar om den och smyger snabbt upp igen och voila (!) jag har internet :D"
.
Ja alltså man känner sig helt off the planet utan internet. Vill inte använda telefonen allt för mycket då det kostar skjortan och halva byxbenet.
Idag jobbar jag kväll. Ska gå och ta det där fotot för personal tänkte jag. Öppet mellan 11-12 eller 12-13, minns inte vilket av de! Annars får jag ta det en annan dag. Stannar ut vecka 28. Försökte åka hem efter v 27 men de anser att de behöver mig, så jag stannar.
.
Fick min semesterersättning från CSK idag MEN självklart inte mina arbetade timmar från maj. Suck. FÅr ordna det när jag kommer hem igen och då är det nog för sent igen och då får jag vänta ytterligare. Man är ju faktiskt väldigt utsatt som student. Har ingen lön i juni eftersom lönen skjuts fram en månad. Jag jobbar inte ens i juni, i Sverige så jag får inget i juli heller. Har jag tur delar de upp min lön från CSK för då får jag lite i juli och lite i augusti men det tror jag inte så lönen kommer sista augusti och sista september och lönen från Norge den 12 augusti.
.
Så för er som inte ser det direkt, ingen lön förrän 12 augusti. Tur att jag fick slutlön i juni så var den månaden räddad. Har jag tur så betalar de även ut lön från Norge för 2 dgr, det ger iaf 4000:- den 12 juli.
Detta är ju ingen bekymmer om man sitter på en butload of money vilket jag för tillfället inte gör.
.
Nu ska jag hoppa i duschen men innan dess ta en huvudvärkstablett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0