Ensam med skugga

Idag stod jag själv på operationen. Lr ja som op-ssk. Min handledare stod vid sidan om och kollade, ett tag, sen gick han runt i salen. Detta gick bra då vi hade korta operationer, mindre ingrepp. Gick bra tyckte jag.
 
Sakta men säkert försöker jag plocka ner vårt hem i flyttlådor. Hoppades på 3 stycken men HA ingen risk. Alla dvd-filmer fyllde nästan en låda själv. De glas som är i kartong fyllde nästan en, vet inte ens om vi ska behålla resten. Det är Ikea glas, billiga att köpa igen.
 
Lite packade jag ner i min brudkista och tavlorna får lindas in i lakan. Plastblommorna passar bra på uteplatsen så de ska också med, fick plats i 2 sopsäckar vardera, en under och en över. Skippar de gräsliga krukorna.
 
Men herre min Jesus vad det är papper ÖVER ALLT. Var jag än plockar fyller jag en plastpåse med gamla facktidningar, ica buffé eller Medmera tidningar. Och dessa ska ju kastas, suck. 
 
Sen måste "hemmet" säljas. Det blir ju på gamla hederliga Blocket, bara det är ju lite tortyr. Även om man skriver tydligt i annonsen att vi bor på 4e våningen utan hiss och att vi inte hjälper till att bära så kommer de utan bärhjälp och ber oss. Denna omgång blir det så mycket så jag kommer "vägra". Lägger vi dessutom ut annonsen i tid så behöver vi inte accepetera skambud direkt. 
 
Sen är det ju ett riktigt hästgöra att göra sig av med en hyresrätt. ALDRIG MER tack och lov.
Är redan inställd på att vi får en tjurig besiktningsman som kommer fakturera oss massa sk*tavgifter. Håller tummarna för att detta inte händer!
 
Imorn blir det arbete på Direkt Optik. Bli nog sista gången faktiskt då jag har många praktikdagar framöver och sen praktik i Sthlm. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0