Hanoi

Nu sitter vi här i hotell-lobbyn HUMOR om det går att kalla det så :) Resan har gått bra och vi flög ett jumbojet hit.
Vi bad om att få sitta vid ett fönster och hamnade i mitten av mitten haha Men det funkade bra iaf. På flyget visade de Star Trek och bortsett från frillan som stod upp på henne framför mig så va filmen helt ok.

På planet fick vi mat, vi fick välja på Gulash lr kyckling curry. Jag tog kycklingen och den var helt ok. Det ingick efterrätt och den slank ner snabbare.

På toaletterna fanns det Toiletseatcovers men varken jag eller Hanna listade ut hur man på ett smidigt sätt fick loss mittendelen. Varje gång någon varit på muggen luktade det starkt efter deras luktegott. Den ville jag inte ta i med tång utan jag tog handspriten istället.

På Bangkoks flygplats skulle vi fördriva 1h innan vi fick komma in till gaten. Kikade lite på klockor, solglasögon m.m men priserna var precis som i Sverige och personalen såg ut som om de skulle dö av tristess så vi strosade mest runt.
Såg ut som om sars grejen fortfarande var här eftersom många gick med munskydd.. Förstår inte varför eftersom de inte "funkar" efter 20min. Men av automatik höll man sig undan de Med munskydd och så fort någon hostade gick man lite längre ifrån haha

När vi sen, efter 10h 45min på första flyget, skulle ta flyget till Hanoi mådde jag apa på flyget och frågade lite fint om påsen som fanns var till för om man mådde dåligt och flygvärdinnans min var obetalbar! Hon såg ut att bli lite ställt men låg lite fint ändå, sådär krystat hehe

Vi bokade pick-up av hotellet, Blue Paradice, för 15USD o det är tydligen dyrt men SÅÅÅ värt det! När vi klev ut genom minitullen så stod det en man där med en lapp med Marlene Lindroos på. Det tog ca 1h från flygplatsen till hotellet och de släppte oss nog egentligen i the backside of Old town haha HA
Först tittade vi ut åt höger och fick hjärtat i halsen men sen till vänster kunde vi skymta hotellet som ligger inklämt mellan något annat, Huset här är max 4 meter breda men har allt på höjden ist. Blir nog bra. Får tydligen inte vårt rum förrän om 30min men då har det gått 1.5h. 
Triple suit? Hmhm vad kan det bli för skoj. Johanna kommer ikväll så jag och Hanna ska upp och sova några timmar.

Ska nog in på hotellets hemsida för att läsa lite om vad som finns! Orkar inte fråga, mycket folk här just nu,

Det som förvirrad oss är vad klockan är hemma. Är vi 5 eller 6 timmar före? Det visade sig att vi Tror att det är 5h före. Just nu är klockan 11.50 här men 06.50 på datorn.

Det känns inte alls att vi är här än.. De körde som galningar och det är mer moppedister än bilar och de kör hejvilt!
Det blir cykel för vår del  sen.. Ska tydligen ta 3timmar till Uong Bi härifrån och taxi skulle gå på 1.250'000 Dong det är ca 570kr och vi är ju 3 stycket så det får det faktiskt kosta.. Vill komma fram hel och till rätt ställe,,,

Just nu sitter jag på en stol men det gungar som F. Kanske ska luta mig tillbaka och vila en stund..

Håller er uppdaterade och snart finns en Resdagbok med.

Kommentarer
Postat av: ica.

Härligt att ni är framme! Hoppas ni får det jättebra. När drar praktiken igång?

2009-08-13 @ 08:47:31
URL: http://drottningmusioria.blogg.se/
Postat av: Marlene

Praktiken börjar på måndag, kl 09 ska vi möta upp Dr.Muoi :D

2009-08-13 @ 12:58:56
Postat av: Monica

Alltid lite gungigt när man reser långt.Kul att du är där. Vädret ok ?

Stor kram

Monica

2009-08-13 @ 20:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0