Sovmorgon

Idag vaknade jag 07.30 av att jag var så kissnödig att det gjorde ont. Jag försökte hålla mig eftersom vi är lediga från praktiken idag Men det gick helt enkelt inte! Typiskt.

Jag vaknar ofta på nätterna av att jag drömmer rätt verkliga drömmar. Hittills har jag sett två pojkar i vårt rum och en kvinna som hade egyptisk klädstil.

När vi var i Cat Ba såg jag en kvinna gå i rummet från ytterdörren till toaletten och detta var inte bara jag som uppmärksammade! Johanna märkte också av detta.

Jag tror att det skulle vara rätt intressant att se oss sova, jag och Johanna, för hon pratar i sömnen för fulla muggar och jag svarar eftersom jag vaknar lätt och väcks då när hon säger nåt. Oftast är det dock bara svammel, ibland svenska, ibland engelska och ibland blir det en blandning.

Det värsta är inte människorna jag ser, de skrämmer mig visst gör de, utan det är djuren!

Jag har en kvällsrutin som jag utför varje kväll och det e jag väldigt glad över. Jag lyfter på kudden och tittar så det inte är några djur där under, en gång sprang det en minigecko (som visar sig heta nåt annat) under min kudde och jag skrek på Johanna att hon skulle ta den. Johanna är vår insektsmördare men hon hann inte så den försvann!

Tror ni jag kunde lägga mig i lugn och ro sen? Vi hittade nämnligen den inte igen...

När jag lyft på kudden skakar jag lakanet som jag har som täckte för att försäkra mig om att det inte ligger någon spindel eller gecko där.

Spindeln vi såg i köket i början av vår trip var fruktansvärd!
 


Uppmärksamma att denna spindel bara har 6 ben. Jag tror att moder natur inte gav den fler eftersom den inte behöver fler! USCH det var inte en rolig start på dagen.
Människorna här säger att de geckos vi ser i hemmet är våra vänner och så försökte de säga att denna sak skulle vara vår vän. Nej nej nej! Vis att och diskuterade och kom fram till att geckos är bra för de äter ju spindlar men kampen mellan denna spindel och geckon så vinner spindeln överlägset!

Nu i helgen ska vi kanske ta oss till Ha Noi igen. En liten minitripp bara för att få lite miljöombyte och då tänkte vi att vi skulle passa på att shoppa lite och gå på chokladbuffén igen! Wohooo
Vi tänkte att vi skulle skicka ett paket till Sverige men vi får se hur det blir med det. Måste vi hitta en våg och så med. Blir så krångligt. Lite bekväm är man av sig ibland.

Nu har i alla fall tiden vänt för praktiken och det är bara 5 dagar kvar tills ni där hemma kan börja räkna nedåt för då har halva tiden gått för hela resan hehe

När jag tittar ut så ser det faktiskt ut som att solen lyser på oss idag! Nice då ska jag lägga mig vid poolen och lyssna på lite musik och bara slappna av. Ja försöka slappna av för det e otroligt mycket myror som stör när man ligger där som en strandad valross på sidan av poolen haha

Vietnameserna tycker vi är helt kockobäng för de tycker ju att vit hy är absolut finast. De har även whitening i sina krämer här. O H M Y L O R D inte här inte, här ska det vara bruuuunt! En schysst bränna vill jag ha när jag kommer hem till Sverige.

Som Hanna så fint sagt: När jag kommer hem kommer jag vara pepparkaka och du kommer vara.. lussekatt. hehe

Gillar sol, tycker inte om regn och avskyr verkligen kyla! Jag är ju så illa tvungen att köpa mig en dunjacka när vi är i Thailand, stackars mig, eller inte!

Nu ska jag ut i solen, klockan har ju blivit hela 8.30 ojoj tiden rinner i väg!

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0