Seriösgunnar!

Var i hela fridens namn är mina kameraväska? Den har ju omöjligt fått ben och knallat här ifrån! Sist jag såg den var nog några veckor sedan. Kameran vet jag var den är, den ligger på köksbordet bland allt annat skit. Men var är väskan med sladden?????

Det som är lite skoj tycker jag det är när man blir influerad av andra och influerar andra med sina ord. Tex Seriösgunnar, det var tydligen från Kaj eller hur var det?

Jag hörde här om dagen Hanna nästan säga: Skoja min doja. HAHA Men var fan kan jag ha fått det ifrån? Kan det vara så att jag själv hittat på det? Det låter nästan lite tragiskt då.. hehe

En annan sak jag vet att jag säger en del det är What the F... Min mamma har sagt att man inte ska svära.
Fy för sören är något jag fått från min mamma tror jag. Och det roliga med det är att när Jag säger det så känns det som en svordom (så länge har jag alltså använt det).

COME ON används ganska flitigt när man känner att WHAT THE F va det där för nåt!? hehe Om ni förstår...

Vad finns det mer för skoj man säger? Jo, Oh my lord eller oh my har det blivit på sistone. Har man blivit så lat att man inte ens orkar säga hela meningar?

Sen finns det ju alltid en massa ord man använder.. Och självklart egenpåhittade och påklistrade av andra.

MEN WHAT THE F ÄR MIN KAMERAVÄSKA!!!! Blir tokig! Har ju storstädat flera gånger nu.. Tror jag snart börjar gråta.. HA neh bägarn är inte full än. DET är DET som snus gör. Snuset välter omkull hinken!

Okej tillåt mig att förklara... När det händer små saker som går en på nerverna eller nåt går emot en, dvs motgångar. Då läggs de lite på hög i en hink och när den hinken är full så brister det. Nu för tiden har det brustit ut i gråt  men det kan även bli i ilska men ja det är alltid något tiden får utvisa. MEN det jag nu skulle säga var att en SNUS välter omkull denna hink så lite ramlar ut.. Dvs den blir inte helt tom. När blir den det? Kanske när allt som ligger där i är avklarat... Kan nåt ligga kvar för jämnan? hmhm Ja ja

Snusen är alltså viktig för att klara av det som inte känns bra. Den skit som lägger sig på hög där i hinken! Tur att jag har en snusdosa då som kan hjälpa mig när man känner sådär runt diafragman. Den där känslan, som man nästan kan ta på, som man verkligen kan KÄNNA krypa sakta men säkert uppåt genom bröstkorgen och upp i halsen. Antingen fortsätter den vidare till ögonen och man fäller en tår eller så stannar känslan runt mun och man spyr en massa elakheter.
Men denna känsla kan istället för att krypa uppåt genom bröstkorgen istället lägga sig som en dimma i magen, precis under diafragman. Den känslan kan kallas oro i andra situationer...

Nu ska jag hoppa i duschen sen ska jag ner till centrum och möta upp Johanna och kanske Hanna. Ta en lite svängom och sen förbi systemet. Idag ska jag hålla mig till mina mellanöl. Vi ska laga mat ikväll, lite avokado som förrätt och kyckling cantadoe till varmrätt. Till efterrätt blir det Blossa Blåbärsglögg!

Efter ska vi till kåren.. Det är dammiddag ikväll men 250:- för det kändes inte så vettigt i slutet av november. Vi möter upp folket efteråt istället! Undrar hur många som däckar på mellanfesten!? haha

Puss hej och ha en riktigt trevlig lill-lördag gott folk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0