Kan man bli filosof?

De sista veckorna på praktiken läääängtade jag som bara den efter att börja skolan igen men oj oj oj det fick jag snabbt äta upp.
Filosofi var det ämne jag hatade som mest i gymnasiet och vad tror ni går hand i hand med anatomi på sjuksköterskelinjen? FILOSOFI! suck

Har läst ett flertal kapitel i Jacob Birklers bok Filosofi + omvårdnad. Jag kan hålla med om att man måste vara lite av en filosof för att bli och förbli en bra sjuksköterska men snacket om ifall sjukdomen är objektiv eller subjektiv? Please...

Snacket om vad som gör livet till ett gott liv fick en faktiskt att fundera lite extra, i en halv minut. 

Bodies var så otroligt! Nasty men intressant. Det va en rolig liten grupp som åkte till Köpenhamn men lyckat blev det.

Filmen Mamma Mia e något av det underbaraste jag sett på länge.  Scenen när hon simmar från båten och möter upp sin kärlek på stranden och de sjunger och pussas i vattenbrynet.. ÅH!
Var är MIN Mamma Mia brudgum? Kan det vara så att jag redan har hittat honom? Hur vet man det, really? Jag kan vara utan sjungande, det är helt okej men den känslan man får av att se de två är vad jag också vill ha! Så det så!

Babe, var är mitt brev? ;)

Puss hej

Kommentarer
Postat av: ica.

Äntligen lite uppdatering!! :D

Och hjärtat, jag SA ju att Mama Mia är jordens mest underbara film! Och strand-scenen, Oh my lord! Vill ha vill ha vill ha!! =)

2008-11-18 @ 21:45:02
URL: http://drottningmusioria.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0