Stockholm i mitt hjärta la la laalaaaa

I torsdags kom jag "hem". Flygresan var en mardröm! Det skakade och flög snett och ja fy det var hemskt. Dödsångest? haha

På kvällen gick vi till Pergola och tog en öl eller fler. Det var ju faktiskt så att jag troooor att jag får G på min tenta och det ska väl firas då? Japp!


Fredagen var det familytime. Morfar, storasyster med två av fyra barn och mamma samlades hos mamma. Först åt vi lunch, våfflor! Sen fikade vi. Det är alltid trevligt att träffa familjen.




På eftermiddagen skulle jag hämta lillasyster på hennes jobb i Bromma. Klart jag inte tänkte på att det kan vara köer i Sthlm så lite sen blev jag. På vägen dit var det som sagt köer längs E18 förbi Tensta. Det var kö i båda filerna och vad ska komma förbi då?? JO en polis. Vi som fint stod där i kön fick helt enkelt sicksacka oss ur så polisen kunde komma förbi. Händer bara i Sthlm! hehe

När jag plockat upp syster åkte vi till Systemet och sen gick vi för att köpa Buzz till PS3. I tredje butiken blev det en hit. Första testa vi Siba sedan Onoff och sist Expert. Trådlösa buzzrar vill jag också ha!

Planerna för kvällen var att åka hem och göra oss i ordning, gå å käka på Emil´s vid 20:00 och sen vid 21 skulle bandet börja spela. Dvs Pirken och hans crew. De va riktigt bra faktiskt.
På Emil´s blev det en reunion av "alla de gamla". Det jag tyckte var roligast var att se mammas kompisars min när jag sa hej, pausade för att se om de kände igen mig, och om de inte såg vem jag var så fick jag presentera mig. DET var skoj! Förvåning var ett tema för kvällen. haha



Det var väldigt roligt att vi barndomsvänner även träffades, men nästa gång tjejer så skippar vi den äldre generationen va?



Mycket fylla blev det också. Redan vid 23-tiden var 95% av folket tillräckligt förfriskade. Roligt var det. Men det där med att komma med en shot och trycka den till mun var inte helt ok Kim! Du kunde faktiskt ha bjudit babysis med. Eller hur Erica? Fast å andra sidan kanske inte du behövde den där shoten. mo ha

Efter Emil´s blev det Mp eller om rätt ska va rätt så heter det Riddar´n. Det är alltid lika roligt att vara där, eller inte. Jag tror nog att det har gjort sitt nu. Dansa och hade oss på lilla dansgolvet och om jag missade någon får vi ta det en annan gång. Fast vi har roligt där om man bortser från var man är!


Man brukar ju säga borta bra men hemma bäst men mitt hemma har förändrats... Har haft lite hemlängtan.. Och det är pga dig!

Puss hej

Kommentarer
Postat av: DrottningMusioria

Hahahahaha! Hur mycket jag än bönade o bad min käre bror om en shot så köpte han ju ändå bara till alla andra. Lika bra var väl det, klockan halv ett låg jag nedbäddad i sängen som ett barn! Haha!

2008-11-05 @ 22:31:35
URL: http://drottningmusioria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0