Baka bullar utan varken kavel eller pensel

Jag brukar alltid sova en stund efter på jobbet på lördagar men denna lördag tänkte jag faktiskt att jag skulle plugga lite meeeen när jag var och handlade bestämde jag mig för att baka bullar. Bullar med saffran!

Eftersom jag inte sov "middag" så hade jag ju all tid i världen, kändes det som iallafall.

Det började med att jag var tvungen att knåda degen för hand för det saknades rätt grejer till elvispen. Sen när degen fått jäsa ett tag så skulle jag börja kavla ut degen men jag saknade även en kavel. Började leta lite smått efter något av värde och hittade en oäppnad vitvins vinäger.
Den funkade faktiskt ganska bra, inte helt hundra men ändå tillräckligt.


När jag sedan var på tredje degklumpen så tog smöret slut. Läste det finstilta på Becelpaketet i kylen och där stod det att det inte var lämpligt till bakning pga den låga fetthalten. Fick då hoppa på cykeln och cykla till konsum och köpa lite smör, som nu dessutom inte var rumstemperatur så summan av kardemumman (saffran) blev att degen gick sönder lite när jag skulle bre på smöret. MEN jag har lyckats hålla humöret uppe och temperamentet i schack hela tiden!

Jo vad kan nu gå fel? När jag skulle pensla bullarna med ägg så saknade jag PENSEL! haha Helt underbart skoj. Ja ja jag fick helt enkelt improvisera och det blev en tandborste.
Och tro mig gott folk humöret var fortfarande på topp!

Efter bullbakningen blev det lite vin och sprite faktiskt. Tänkte att jag skulle testa det och det var ganska gott.
Det var en trevlig kväll som slutade tidigt men ändå inte.

Grattis Erica! Glöm nu inte bort tre månaders gränsen.

Hur ska det gå en hel vecka??

Kommentarer
Postat av: DrottningMusioria

Tre månaders gränsen tycks vara förbi, vi är ju redan ihop! Haha!

2008-11-05 @ 22:34:10
URL: http://drottningmusioria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0