Helgalkoholist?

Vad är egentligen gränsen för att klassas som alkoholist? Det man tänker på när man hör ordet är en undernärd, sliten, stinkande person som går rundor i parken med sina likasinnade och blir bussade på av väktarna som ber dem flytta sig. Och att dricka på allmän plats är ju inte lagligt så både polisen och väktarna säger lite fint: Du vet att du inte får dricka den här och "alkisen" säger: ja ja jag vet jag ska ta bort den. Och lallar sedan vidare.

Jag snappade upp ett ord för några år sedan, Helgalkoholist. Det är tydligen vi som dricker varje helg men inte på vardagarna. Och som student då kåren alltid är en onsdag så kanske man snart kan klassas som vanlig alkis. Tänk dig:  vad gör Marlene idag? Har du inte hört? Hon har ju gått och blivit alkoholist. Come on lixom! haha
Om man tittar på statistiken på vad som är normalt drickande så hamnar ju fan de flesta jag känner i riskzonen. Stämplad för livet? Neh inte jag. Jag är inte alkoholist. Men jag kan faktiskt sträcka mig till "om någon ringer en helg och vill festa -alkoholist" Det kan jag faktiskt erkänna. Jag har svårt att sitta och ta det lugnt en helg och säga Nej när någon vill festa. Om det låter skoj dvs. Jag är ju den som alltid har någon slags alkohol hemma. När man går på systemet tänker folk alltid att man ska festa samma dag eller helg men jag går på systemet i förebyggande syfte.

Nu har jag tex alkohol för flera veckor framåt för vi va i Helsingör. Ikväll tex tänkte jag att jag skulle göra en smoothie med Bacardi Coconut ( den lät ju så god i butiken, måste ju testa en gång iaf ) Sist drack jag den med baileys och mjölk. Blev en stark drink som inte smaka mycket alkohol. Vad betyder det? JO att man blev mer onykter än vad man planerat. Haha

Sen har vi det eviga dilemmat kläder!!!!!! VAD ska man ha på sig? Jag var på Ginatricot i torsdags och handla för över 1000:- men ändå har jag inget att ha på mig. Varför inte? Marlene köpte för det första allt i svart ( deprimerande ja ) men inget som är party. Men vadå party, egentligen! Här händer ju inget mer än vanligt.. Man umgås, dricker och sen kanske går ut och dansar en sväng. Varför ska man klä sig annorlunda mot en vardag? Jo för man har möjligheten! Dessutom går jag ju klädd i vitt på dagarna nu pga praktiken.
Ska jag ta den där svarta klänningen? hmhm ja vi får se hur det blir. Allt är alltid så mycket lättare efter lite alkohol *host alkis* 

Ja okej! Hej Marlene heter jag och jag är lördag, ibland onsdagar, alkoholist! Säg det nu med mig: HEJ Marlene! Och jag säger till de flesta jag känner, för ni är med mig på detta möte, HEJ!

usch det ser ut som ett bombnedslag här. hehe Jag har ju bara mig själv å skylla! Och det känns så bra faktiskt. Mitt skit, mitt jobb.
Det luktar även räkor i mitt kök. Tinar dem i mitt durkslag. Ser inte fram emot att skala 1kg räkor. Nej inte det minsta. Men med en drink kanske det blir roligare? HAHA jag e för rolig ibland. Har hört att jag har ganska skumma kommentarer ibland och fine det kan jag hålla med om. Den roligaste jag reagera på själv va: Ja men man måste ju testa ibland, man vet om att sillen smakar skit men man testar lite då och då och vad kommer man fram till? Jo att sillen smakar.. skit..
Och detta samtal handlade inte det minsta om mat!

Har ni haft flashbacks till högstadiet? Det hade jag senast igår faktiskt. Min teori är att man kanske utvecklas lite långsammare här. Det som var mitt högstadie/gymnasie kanske är dagsläget här. Shit hur gammal e man själv då? Måste ju va en 70-talist eller ännu värre 60-talist! HAHA Tant Marlene kommer hit och suckar högt för att folket är så "unga" Okej jag ska inte dra alla över samma kam men ett litet silverstim kan jag se.

ok ok ok nu ska jag ta mig i kragen och kanske ta å skala en räka lr två. Det värsta av allt är ju att man kommer stinka räkor! Skulle snott med mig handskar från sjukhuset.. Men men nu får man göra det bästa av situationen och helt enkelt ställa sig där och sen ställa sig i duschen och skrubba, skrubba och åter skrubba.

Lite duktig var jag igår och fixade lite låtar för första gången på evigheter känns det som. Saknar lite party låtar faktiskt. Gillar nog Brittans Womanizer lite. Mer än vad jag trodde iallafall.

Systerystrar nu tar ni och kommer och hälsar på er kära storasyster! Jag saknar er och jag vet att ni saknar mig så nu styr vi upp en helg snarast, eller ja bokar om. Jag tänker försöka komma hem första helgen i november. Då ska vi fira ( hoppas jag iaf )om jag får G på tentan om inte så dränker vi sorgerna! hehe NEJ Marlene alkoholen löser inga problem!Hallå JO om man är lördag, ibland onsdagar, alkoholist så löser alkoholen problem. För stunden!

Ha en riktigt trevlig lördag! På menyn står Het räksås med pasta och lite vitt vin. Senare blir det e smoothie med bacardi coconut. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0