Ibland kan jag känna mig som en mormor

Jag tror inte att det är allför vanligt, iaf inte i min umgängeskrets, att koka bönor och kikärtor från skratch. Imorse innan jag gick till praktiken la jag kidneybönorna och kikärtorna i blöt. Snacka om att de sväller! ha ha ( det märks att jag inte är helt van ) Vid halv sex har de legat i 10 timmar och när jag kommer tillbaka från min otroligt roliga Global Health lektion ska jag koka dem i en timme och sen göra soppa.

Global Health är den kurs jag måste ta för att få göra min ena praktikperiod utomlands. Vi får väl se om vi nu får några utbytesstudenter i vår grupp. Tror Johanna valde ett ganska intressant ämne iallafall.

Otroligt att mitt sug för träning är kvar, någorlunda iallafall. Hade velat träna idag med men lektionen slutar 19 och sen hem och ja.. Det blir för sent.

Vi pratade om sistaminuten idag på praktiken. Carro, vilken vecka vill du åka? Jag är LÄTT på!

Undrar om killar också kan få det där "tihi hi" beteendet vad det gäller det motsatta könet. (?) Det är väldigt märkligt att man kan bli som en liten flicka bara vid en blick, en kommentar eller ett leende. Kan det ha med personkemin att göra tro? Inte helt för det räcker ju med att få en kommentar över datorn och så sitter man där och ler helt ensam. haha
Och skulle någon sitta bredvid och ser dig le så får man ju frågan: vad är det med dig nu då?

Ungefär som när mamma frågade när man var yngre vem man skulle träffa eller vem man pratade med. Vad man än gjorde eller hur mycket man koncentrerade sig på att inget säga så hade man vääärldens största leende och svarar lite fint: ingen speciell, en kompis.

Usch nu ska jag cykla!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0