J**la erosionsskador... Cold Turkey

Jag var hos tandhygenisten idag. Tog bort lite tandsten och polerade lite. Fick även veta att jag har erosionsskador på tänderna vilket betyder att emaljen brytits ner, eller något sådant. Och nej det finns inget man kan göra åt det utom att förhindra ytterligare skador.

Hon sa att man kan få det av att dricka mycket läsk, som jag inte gör. Då säger hon att även lightläsk kan orsaka det. Undrar vilken del av -Jag dricker inte läsk, hon inte förstod. Sen kunde mycket frukt som man då åt ofta orsaka skadorna. hmhm vad mer, jo vin var en bov i dramat men nej här e det mest öl som dricks.
Så sitter hon där och tittar lite och säger något i stilen - nej men då vet jag inte. Det får förbli ett mysterium.
Jag nämnde att jag snusade och hon sa att det inte var på grund av det.

Självklart måste jag ju ringa till mamsen och berätta vad jag fått veta. Har även ett litet hål som jag måste laga, men det får jag ta i Sthlm hos mamma.

Jag berättade om erosionsskadorna och att jag redan köpt en tandkräm som ska hjälpa till att förhindra detta. ( köpte jag innan jag ens visste om det ) Och vi sa mest att ja jag får väl fortsätta med tandkrämen typ.

10 minuter senare ringer mamma upp mig igen. Nu hade hon pratat med sin kollega som har fleeeera års erfarenhet av detta ( hon var också tandhygenist ) och det Hon hade att berätta var att smaksatt snus kunde vara boven nr 1. Då frågade jag om eucalyptus var inräknat och OJ OJ OJ där hade vi det! Mitt snus har gett mig erosionsskador. Då frågade jag lite fint om jag kunde byta till vanligt snus och om det skulle vara bättre och ja jo det skulle det väl men mamma tyckte att jag skulle sluta snusa och att jag kunde köpa nikotintuggumin i början för att underlätta.

Tydligen var smaksatt snus ungefär som att ha en karamell i munnen. Så ja jag har väl gått rundor med det nu ett bra tag. Så fort vi la på, vid 17.30, skulle jag precis ta en snus men gjorde inte det. Jag ska sluta Cold Turkey. haha Ja vi får se, jag har ändå en halv stock kvar. Det är ju slöseri med pengar om jag kastar dem.
Man får faktiskt äta godis ibland vilket betyder att jag kan ta en snus någon gång lite då och då tills dosorna är slut.

Imorgon ska jag sova tills jag vaknar. Kommer säkert bli enda till 8.30! Brukar vakna ganska tidigt när jag väl bestämt mig för att sova ut. Då ska jag nog ta mig till biblioteket och försökta plugga lite. Planerna för idag och morgondagen ändrades lite.. Inte till fördel om jag får ha en åsikt om det hela.
Men men efter pluggandet ska jag nog träna lite. Vet bara inte vilket pass jag ska ta, bodybalance eller bodypump?

Imorgon kväll blir det nog inte mycket spektakel. Jobbar på lördag och sen är det spelkväll. Jo vad innbär då spelkväll? Det var brädspel som TP. hehe inte vad jag hade in mind men det blir nog bra. Sen om det blir hemmafest endast får vi se. Johan ska göra mig sällskap denna spelkväll och sen har han nog bokat min soffa.
Jag citerar Johan: Hur mycket ska man ha med sig så man inte ser ut som en alkoholist eller en torris?

Ja hur mycket ska man ha med sig? Om det är en hemmafest, och om den är som de man varit på med åren, så räcker ju inte 6st 33cl öl. Men jag måste ju även ta hänsyn till att jag jobbar söndag 14-22 *suck*

Det löser sig nog. Annars så bor jag max 5 min ifrån och då kan man alltid hämta lite fler.

Tänk dig om det blivit som det var bestämt? Jag hade varit mer nöjd då. Miss it..

JAG HAR INTE SNUSAT ÄN! weeeee Fan jag är så grymt duktig! woha 

Önska mig fortsatt lycka till!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0