"Date rape drug"

Det kallas de droger som läggs i drinkar. Eller "drink spiking". Jag låg och vilade efter bodybalance och det slog mig att jag och Hanna har minneslucka från nästan exakt samma tillfälle och minns lika mycket efter det dvs Inget alls.

Jag tänkte att jag skulle vara lite hypokondrisk och ringa sjukvårdsupplysningen och fråga lite, efter jag först letat på nätet förstås.
Sjuksköterskan som jag fick prata med sa att det jag berättade inte alls bara var alkohol utan att det måste vara någon slags drog. Jag sa även att det blev en del alkohol men att det har blivit som det blivit och att det är lika för både mig och Hanna så tyckte hon att jag skulle polisanmäla det hela även om inget annat brott begåtts.

Eftersom det snart gått 4 dagar tyckte tydligen inte akuten att det var någon idé att åka in och testa sig men sjuksköterskan tyckte att jag skulle kolla hur jag mådde imorn och om segheten höll i sig gå till vårdcentralen. Självklart bad hon mig ringa Gift Info.
Gift info sa ungefär samma sak som står på nätet, och vad akuten sa, dvs att om det nu skulle varit så att det varit en "drink spiking" så går de flesta drogerna ur kroppen snabbt och när det börjar gå upp emot 3 dygn så var det inte värt att testa efter nåt om man nu mådde bra.
Och det alla sa var: Ja det är ju tråkigt att sånt här händer..

Vafaaaan säger jag bara. Tänk om det var nån som lagt nåt skit i drinken?!?
Jag hoppades ju på att min känsla bara var hypokondri men efter vad de sa så tror jag nog att det finns belägg för känslan...

Surt!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Vad klagar du över? Jag hade blivit glad om nån lagt något i min drink... :)

2009-03-12 @ 08:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0