Ensamhet är underskattat..

Att ha sällskap när man känner behovet är absolut bäst men när man har sällskap ett tag och sen blir ensam igen så är det ännu bättre. Nu menar jag inte att sällskapet är tråkigt eller så utan mer att känslan att vara ensam är en underskattad sådan.

Jag har haft besök av en vän från Sthlm i helgen. Han kom i fredags och då gick vi ut och åt sen drog jag med han till Kåren för att visa var jag ibland står och serverar alkohol till fattiga studenter. haha

Igår tog vi en sväng på stan och fikade med Johanna. Sen på kvällen var vi på RoseGarden och åt och efter det gick vi hem till mig och spelade buzz och drack alkohol. När vi kom ner till centrum och skulle ut på krogen visade det sig att alla skulle visst göra samma sak. Det var kö till varje ställe. Vi hamnade på Grand och drack drinkar och dansade. Var faktiskt riktigt skoj! Det var väldigt många där.

Idag var vi nere i centrum och käkade lunch och nu vid 18 åkte mitt sällskap hem igen. Känslan att vara själv är inte rolig om man känner behov av sällskap men just nu är den riktigt nice!

Min vanliga söndag brukar se ut som så att det blir Bones vid 20 och sen nån film och självklart China Wall. Då är sällskap välkommet och idag är mitt sällskap lite annorlunda, det är Johanna och jag som ska mysa ikväll hemma hos henne. Kommer bli en trevlig söndagskväll!

Tänkte på en sak idag. Johanna frågade om jag fått ett samvete haha. När man va yngre lr ja även nu fick/får man höra som tjej -Har du mens eller? om det var så att man inte var på bästa humör. Det jag har märkt är att "humöret ändras" kanske en del isf veckan innan inte veckan under. Veckan under det är då man är kärleksfull och sällskapssjuk eller med andra ord snäll? haha 

Vi skulle ju hyra Patrik 1.5 men den var uthyrd så undrar vad de blir för film.. 

Detta krafset med att vilja ha hund håller i sig. Kanske det kommer "veckan under". haha

Puss hej  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0