Varför händer det alltid?

Jag sa till Hanna när vi cyklade från skolan: Åh va torrt det är, nu ska det bli vår tycker jag.
När jag sitter hos sjuksköterskan med en nål i armen och smärta för att hon sprutar in vaccinet för snabbt säger hon: Nej men Oj vad det haglar ute.
Schysst jag kunde ju inte vända mig om! Men ja tji fick jag som sa att det var torrt ute. Så är det alltid, känns det som. Att man säger en sak och efter en stund händer det man inte vill ska hända.

Många tankar snurrar i mitt huvud nu för tiden. Mycket fokus ligger på den enskilda uppgiften att skriva ett paper, som jag inte vet helt hundra vad det ska handla om. Annat är HUR mycket pengar som kommer gå åt i Vietnam. Festen i Sthlm är snart och innan det är det inlämning av uppgiften. Vaccinationerna går som på räls men shit det känns mer i plånboken än i armen kan jag säga.
I lördags gjorde jag av med över 400:- på shot och det betyder att det blir mycket makaroner till middag nu. Hanna berättade idag att någon hade dragit "08 ordet" i kön på väg in till T-baren. HAHA Jag minns inte det men jag tror att det som är värt att minnas minns man. MOha hahahaha

Ikväll blir det Bodybalance. Måste verkligen sträcka ut alla leder och skit nu. Har ont överallt! Imorn är jag ledig, eller ja ingen föreläsning, men måste kanske börja på bakgrunden till mitt paper. Vet bara inte vad jag ska skriva! Lite panik kan man allt få.

NU då, Nu ösregnar det! Jag vill ju ha vår och sommar! Är det för mycket begärt? Tydligen...

För några veckor sedan lämnade vi in en designuppgift och skrev en tenta. Det skulle vara väldigt intressant att veta om man kanske måste skriva en omtenta eller kompletteringar på uppgiften. Det är ju inte så att man har andra saker att tänka på neeeeeej.
Tror man måste vara lite sadistisk för att bli lärare, ja det är ju tortyr att först skriva en tenta och sen att man måste behöva vänta 3 veckor innan man ens får veta om man ska skriva den igen eller inte.
Och det alla vet är att första tentan är den sk lätta tentan och efter den blir tentorna krångligare än krångligast.

Jag har en klänning som jag ska ha på 25års festen men den är alldeles för urringad. Undrar om jag kan sy den själv eller om jag ska lämna in den hos skräddaren. Kan väl inte kosta alltför mycket?

Middagen idag blir nog inte mycket att hänga i julgranen men bodybalance Åsa säger att man bör äta innan om man ska ha bättre balans. Då får man ju ta och lyssna på henne.

Pussilipuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0