Borta bra men hemma bäst?

Kan ju inte direkt påstå att värmen är något som är hemma bäst för det är så otroligt kallt!

Vi har ju gått i linnen hela "hösten" och kommer nu hem och måste bära otroligt tunga jackor, stänga in fötterna och snörvlande näsa är ju något som per automatik följer med.

Det jag inte saknar är myrorna i datorn men de byttes ut mot larver i sängen. Tro mig jag höll på att spy! De levde också. Om de följde med mig hem från asien eller var här innan är en fråga som aldrig kommer besvaras.

Tror ni det är rörigt här hemma? Det kan jag lova att det är.. I ena hörnet står det två stora blå ikea kassar, den ena fylld med tvätt sedan innan jag åkte och en med tvätt med kläder m.m som jag köpt. I andra hörnet är det bara en massa strunt på golvet och bredvid sängen står de fler grejer jag köpt. Här bredvid soffan står en svart sopsäck med kläder som jag ska kasta. Jag var tvungen att rensa garderoben när jag kom hem, en säck åkte ner i källaren och en säck ska kastas.
Mina planer var att jag skulle skänka dem till någon second hand butik men vet inte hur, när eller var jag ska vända mig. Tyvärr blir det nog så att jag kommer släpa påsen ut till sophuset.

I soffan ligger det kläder i ena halvan och i andra halvan ligger det skolgrejer, lägenhetskontrakt, ica-tidning, konsum-tidning, massa vårdfacks-tidningar, sladden till min stora dator som är inne på lagning, klockor m.m. Det finns en plats som är tom faktiskt, det är där jag sitter. När vi ska sitta två får vi flytta på kläderna. Ska verkligen försöka ta tag i detta, idag! Får göra så att allt läggs på sängen och så får jag plocka där ifrån.
Måste även börja packa ner saker i lådor, flyttdag är 1 december. Hoppas på fredagen innan men vi får se.

Imorgon börjar en ny kurs. Introduktion till kurs 11, psykiatri. Efter tre veckor teori blir det sju veckor praktik. Jag ska praktisera på ett LSS boende som ligger här i Kristianstad. Blir nog intressant, hoppas jag. Denna termin blev det inte mycket i skolbänken men nästa termin blir det bara i skolan, inte fysiskt kanske men det är rapportskrivning inför c-uppsats, akutsjukvårdstenta och sist själva c-uppsatsen. Sen snip snap snut så var vårterminenslut!

Ok vi börjar med att gå ut denna termin.

Paljetter är otroligt inne just nu har jag uppmärksammat. Såg en jättefin klänning/topp på H&M här i Kristianstad men självklart fanns inte min storlek. Sen var vi på Väla, Helsingborg igår och jag hittade samma stuk på klänningen men nu var det andra färger. Den var minst lika snygg och den fanns i min storlek MEN den var inte hel, det saknades en rad med pajletter. Surt!
Gick in på H&M.se för att se om jag kanske skulle hitta den på nätet och beställa hem. Ja den fanns, den första jag såg men jag hade ju fått smak för den andra haha
Ska ner, efter jag har städat(!) och se om gillar numero uno lika mycket fortfarande. Snacka om I-lands problem.

Stockholm and I återses först runt jul. Söndag/måndag 20/21 dec tar vi bilen upp. Ser jag fram emot!
Blir många besök!

Ena lådan från Vietnam hade kommit när jag kom hem. Hämtade ut den och hälften av innehållet behövde lite lim eller så. Ja det var trasigt. Ska och hämta reklamationspapper och se om det händer något någonstans. Väntar fortfarande på låda nr två, Johanna har redan fått sin. Jag har en liten dov känsla i magen att lådan är hos tullfolket. Det blir ingen rolig historia OM det skulle stämma. JUST nu fick jag känslan av att den inte kommer alls, usch sluta tänk nu!

Nu tar jag tag i mitt och säger det är skönt att vara hemma men värmen saknar jag!
KRAM


Kommentarer
Postat av: erica

Du har då fått smak för långa inlägg sedan Vietnam :)

Härligt att ha dig hemma! puss

2009-11-09 @ 17:05:13
URL: http://drottningmusioria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0