Pannkakstårta med ananas, flummig lärare, vaccination och kläder!

Idag fick jag lite ont i magen.. Mitt andra paket från Vietnam hade inte kommit idag heller så kom jag på att det faktiskt finns ett nummer jag kan söka efter mitt paket med.

Jag står och steker pannkakor och är samtidigt inne på posten.se. Ingen cred hade jag för Vietnam och paket men det funkade serru! Mitt paket anlände till Sommarlustkiosken den TRETTIONDE (30e) oktober men ingen avi har kommit fram till mig. Surt!
Det stod att de tom skickat ut en ny avi i fredags men ingenting har kommit genom min minibrevlåda.

Jag får absolut ingen ro och pannkakorna kändes som att det var tusen, det skulle bli 8 stycken, och min mage blev ännu mer orolig. När jag står där framför spisen letar jag upp mobilen och ringer till kiosken men får inget svar.

När sista pannkakan var stekt kastade jag mig på cykeln och cyklade bort. Mitt paket stod där! 19kilo vägde det och jag fick konka den på bpakehållaren som var alldeles för liten vill jag tillägga.
Har inte öppnat paketet än, ska äta först.

Pannkakstårtan består av 9 pannkakor och mellan varje pannkaka är det en smet av hallon och kesella vanilj. På ska det vara grädde och färsk ananas. Färsk ananas blev min favorit i Vietnam och nu när jag vet hur den skalas kommer jag köpa en ananas så ofta som jag kan!



Vi hade 4 case som skulle skickas till vår lärare under tiden i Vietnam. Alla case är godkända men flumfia till lärare har lallat bort ett case i sina papper och anser att ett case saknas. Så skriver hon i ett mail, efter att vi mailat tillbaka alla mail med orden Godkänt, att det saknas ett case och att vi får lösa det på något sätt om vi bara gjort tre. BAH! Detta är samma lärare som slarvade bort mina resebidragspapper i början av praktiken.
Hon har inte alla hästar hemma inte.

Idag fick vi en introduktion till Kurs 11, Psyk. Jag ska vara på Brohaga och fick ett nummer till den jag trodde skulle vara min handledare.
Det första jag möts av är att den jag söker inte finns på det nummer jag ringt så jag får ringa till kontoret.
På kontoret fick jag tag i rätt person. Hon frågade mig när jag skulle praktisera och sen bestämde vi att vi skulle ses nästa torsdag. Innan vi lägger på säger hon att hon ska fixa schema och en handledare till mig (?). Ja ja vi får se hur det blir...

Och så detta med H1N1 vaccinationen...Jag vill verkligen inte eftersom jag är livrädd för att smittas av säsongsinfluensan efter vaccinationen. Journumret, 020 20 20 00, kunde inte riktigt svara på min fråga om risken ökar att, efter vaccinationen, få säsongsinfluensan. Min tur är imorgon eftermiddag! Kommer ha svårt för att sova inatt tror jag...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0