Praktik, åksjuk, sekond hand och black and white...

Igår hade jag min första praktikdag. Det började med att min handledare stack iväg och lämnade kvar mig, han sa att jag fick gå med någon Pia men Pia hade inte tid så jag fick gå med Ulla.

Det Ulla hade på agendan var att göra frukost och sen hjälpa en av klienterna att göra ugnspannkaka med kassler och riven morot bredvid till lunch.

Vad det gäller vården eller omsorgsförvaltningen, som de säger att det är, så är det äta, äta och äta som gäller.
Jag äter frukost när jag går upp och igår blev det vid 06, vid 09 var det dags för frukost på praktiken. Vid 11.30-12 är det lunch och runt 13-14 är det fikadags. Man äter ju hela tiden hehe

Jan har hand om fritidsgruppen och de skulle åka iväg till A3 områden, tror jag det hette. Där fanns Svensk Litaunska föreningen och de har en sekond hand. Fram till 23e dec har de halva priset på allt. Jag hittade äntligen glöggmuggar, saknar fortfarande glöggvärmare. Jag köpte även en apelsinpress, färskpressad apelsinjuice är så gott! Vi åkte bil dit och jag blev självklart åksjuk, typiskt! Får ta med mig mina band, låta dem ligga i väskan ifall vi ska ut och åka. 

Efter praktiken skulle Hannes och Filip ner till centrum och jag passade på att följa med och gå in på jobbet och säga hej.

Efter våra ärenden gick vi till Kristianstads Restaurang och jag åt en black and white, riktigt gott! Till maten drack vi lite öl, det var mycket trevligt.

Idag ska jag försöka komplettera mitt paper men jag har ingen som helst lust med det. Packar hellre! Men men jag ska försöka ta mig till skolan och skriva denna s**t. Jag har inga böcker hemma så jag måste ta mig till bibblan och bibblan i centrum hade inte böckerna inne.

Imorgon klockan 08 ska jag träffa Mats som ska ge mig nycklarna till lägenheten. Det kommer blir spännande att se hur lägenheten ser ut hehe. Hoppas tvättmaskinen får plats!

Vilket bredband som ska beställas har jag inte lyckats klura ut än...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0