What a day

I måndags hade vi introduktionsdag på Neonatalavdelningen på sjukhuset här i Kristianstad. Det var en heldag från 8-17 och vi gick igenom en hel del.
Igår började jag min första arbetsdag på mitt sommarjobb som undersköterska. Jag gick A-tur dvs 6.45-15.15 och min handledare är mycket trevlig. Vi hade han om en patient och jag fick sondmata och vara med när vi bytte slangar på CPAP:en. Jag observerade mest men fyllde i övervakningslistan och hjälpte mamman med att dra upp mat i spruta och sen lämna över läkemedel.

Jag tror faktiskt att jag kommer trivas mycket bra. Alla som jobbar på Neo verkar lättsamma och glada. Jag kommer jobba en del A-turer, en del C, dvs 14-22 vilket jag gör idag och sen en del nätter. Då jobbar jag 21.30-07. Då har man lite mer eget ansvar för några patienter.

Veckan hemma i Stockholm var fartfylld som alltid. Ska försöka komma upp en weekend ngn gång i sommar. Annars blir de nog inte förrän i januari, i jul vet jag inte om jag hinner eftersom jag har praktik som sträcker sig över julen. I januari är jag klar. Dvs då är jag färdigutbildad sjuksköterska och vad jag vill jobba med än vet jag inte. Kanske reser lite över till Norge och sen vidareutbildar mig. Men har inte förstått hur man söker lr rättare sagt med vad man söker vidareutbildning med. Alla som söker har ju sjuksköterskeutbildning och de kan ju inte gå på gamla högskoleprov. Känns ju lite elakt tycker jag.

Sitter här och försöker gå igenom uppsatsen vi ska opponera på. Kommer behöva sitta med den en del imorn med. Sen ska vi ju sammanfatta vår egen också men SEN när allt är klart då ska det firas. Känner att jag vill vara klar med c-uppsatsen nu!

Neh nu ska jag fortsätta och sen bär det av till jobbet! Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0