Hemmagjorda "nyttiga" pitabröd

Ja var ska jag börja (?) Kan börja med denna hysteri med barn! Alla skaffar barn höger och vänster men ändå känner jag ingen press... Vaknade imorse med världens ågren, drömde att jag gjort en skitskum inseminering och skulle nu ha barn innan jag gick ut plugget.. Usch det var en hemsk känsla, och så verklig!

Vet inte om detta betyder att jag inte alls är redo, kanske... Jag vill ut och resa men som jag och Erica sa, det e lättare att resa med ett barn än en hund. Så summan blev alltså att en hund får en att bli mer fast än ett barn.
Sen e ju min sambo 3 år yngre än mig, vilket hjälper mig med att inte alls känna mig stressad.

Att jag har mindre (!) än ett år kvar tills jag e klar känns rätt overkligt! Jag vill då jobba på en massa olika ställen för att skaffa mig erfarenhet samt försöka lista ut inom vilket område jag ska jobba...
Ska även skicka ett mail till Solveigs bror Vegard som jobbar i Norge, kanske sticker dit direkt när jag e klar. Lönen på 19000:- på CSK lockar faktiskt inte.

På sistone har jag bakat en hel del bröd.. Testat morotsfrallor, yoghurtsbröd och surdegsbröd. Det känns som att det bara är när man bakar sitt eget bröd som man vet att det faktiskt är osötat och nyttigt.

Idag bakade jag pitabröd, det blev inte alls lyckat men det gick att äta ändå. Pitabröd med kassler, ajvarblandning och grönsaker. Kändes nästan som en kebab i bröd hehe

Om jag får uttrycka lite rent ut sagt skit om skolan så skriver vi på vår projektplan inför c-uppsatsen och vår handledare och examinator tänker totalt olika. Det examinatorn sågade eller bad oss lägga till hade handledaren sagt att det var bra samt att vi skulle ta bort en del. JAJA!
Nu fick vi ändra vårt syfte, igen, men det blir nog bra till slut.
Idag började vi en ny kurs, Akutsjukvård. Verkar faktiskt väldigt skoj! En rolig sak är att de som anser att tentan är ett ångestmoment, vilket den absolut är pga Ordet tenta, så förstår de nog inte att detta är vårt blivande yrke.
Vi bör ju faktiskt veta vad vi ska göra om en människa ligger på golvet när vi kommer in i rummet. A-(airway with spinalcontrol) fria luftvägar, B-(breathing) andning, C-cirkulation, D- (disability) neurologisk funktion, medvetande och E- (exposure) utvändig kontroll

Viktklubb går sådär, just helgerna är svåra! Men träningen går faktiskt rätt bra, känner mig piggare och det känns som att det är lättare att lära sig. Lite smartare hehe

Kommentarer
Postat av: erica

1. Barn är bäst - Hund är pest.

2. Sluta flytta till Norge (och Vegard, hahahahaha!), det är larvigt.

3. Skicka gärna hit ett gäng brödbullar - låter supergott!

4. Viktklubb? Skojaru me mig eller?!

2010-03-02 @ 10:15:57
URL: http://drottningmusioria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0