Simning

Idag cyklade jag till skolan och var där vid 09. Jag började med engelskauppgifterna, jag och min buddy hade bestämt att göra de 3 kommande uppgifterna.

Vid 12 mötte jag min kära sambo vid metropol för lunch och sen vid 13 "träffades" jag och min buddy via skype. Vi pratade i 2 timmar och kan nu lägga distanskursen lite åt sidan.

Jag hade planerat att plugga lite akutsjukvård men det hann jag inte med idag. Efter min effektiva skoldag var det dags för simning. Jag simmade 2 km på 1 timme och det hade kunnat bli längre om det inte var för att ALLA vad där just den stunden jag var där. Simskola, särskola, tant Agda och farbröderna Bertil och Bengt! Dessutom tyckte någon att deras dotter var så duktig när hon tränade på simning i en djup bassäng att de bara hejade på henne när hon simmade där fram och tillbaka, åt fel håll. Bah!

Mitt i alltihopa kom jag och tänka på allt saliv alla spottar ut i bassängen och blev otroligt äcklad. Blä. Men ni anar inte hur mycket kalorier man bränner på simning. En timme bröstsim bränner 600 kcal. Nice! Det har tydligen med tyngdlagen att göra, tack säger jag bara.

Imorgon har jag bokat ett rum i bibblan igen. 09 imorn är jag där med min blytunga cykelkorg och oranga termos med kaffe. Imorn blir det akutsjukvård för hela slanten men egentligen vill jag bara softa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0