Marlene strax färdig sjuksköterska

Ja då är tiden snart ute. Det är 4, FYRA, IV månader kvar tills jag är klar med min utbildning till sjuksköterska.

För tillfället gör jag min näst sista praktik. Är på ett särskilt boende för personer med en demensdiagnos. Det är ganska segt så men jag får ju se hur det är att vara sjuksköterska på ett sådant boende. Även om det är segt ibland så är det intressant. Många tankar som snurrar runt och mycket psykisk men även fysisk stress.

Idag satt jag och Johanna ngr timmar i bibblan och skrev lite om läkemedel. Om ni undrar så, ja det är en djungel!

Min andra praktik blir på sjukhuset här i Krstd. Det blir på kardiolog avdelningen. Självvalt faktiskt eftersom jag känner att det är ett relativt snurrigt område.

Uppepå allt har jag sökt en ny kurs i januari (som om jag kommer sakna plugget). Jag har sökt franska för nybörjare. Har fått för mig att det ska vara bra att ha samt att det ska vara lättare att lära sig när man faktiskt väljer det på eget bevåg.

En tanke som inte försvinner är att jag vill till Norge och jobba. Skaffa mig erfarenhet och arbeta ihop tillräckligt för att lösa min csn-lån. Vi får se!

Nu blir det tvättstugan, sen idol och sen sängen. Imorn blir det plugga hela dagen! Ha det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0