Första dagen som student, igen.

Idag gjorde jag min första praktikdag på central-operation. Jag skulle ha introduktion med min kontaktperson men hon hade hamnat i möte så jag blev uppmött av en annan person som lotsade mig vidare till "min" undersköterska.
Det började med att jag fick välja ut ett munskydd och sen var det dags, in på op-salen och börja assistera.
.
Det var en mycket givande dag och hoppas på ännu fler! Imorgon är jag med undersköterskan igen och sen börjar jag gå med operationssjukskötersk på torsdag. Spännande. Känner iaf just NU att detta blir ett roligt yrke. Kan fortfarande tänka mig att jobba lite på operation och lite på avdelning när jag är klar sen.
.
Jag frågade även hur Lund studenter hade det, med tanke på att de egentligen skulle ha praktik nu med. Det visade sig att Lund bookat 3 platser varav ingen användes. Tur för mig då jag fick ta en av dessa.
Jag nämde även att jag ska ha praktik nästa termin också, 10 veckor och min kontaktperson upprepade det lite förvånat. Vi har 4+10 medan studenter som pluggar i Lund har 5+5. Mycket bra kände jag då jag kommer få lära mig mycket ute på plats.
.
Kan ju meddela att jag är mycket trött efter dagens intryck. Ska nog gå och lägga mig tidigt ikväll.
Jo fick veta mitt ena tenta-resultat idag. Fick VG på min patofysiologi-tenta. Nu är det bara farmakologin kvar. *håller tummarna*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0