Mittbedömning på praktiken.

Är inne på mina andra vecka av fyra på min praktik. Har hittills gått med en av två handledare och det har gått bra.
Idag går jag första dagen med min handledare nr 2. Hon har planerat våra två dagar denna vecka efter mig, dvs att jag är ny och under utbildning.
.
Förra fredagen var det fredagsfrukost och de nämnde att de köpt frukost för 65 personer. (!) Men det var inte så farligt, fredagen innan var det 110 st, hjälp! Inte konstigt att jag inte känner igen hälften av alla jag träffar.
Och samma sak varje dag, jaha är du ny? Eller du är sjuksköterskeelev? Jaha VUB, Vidareutbildning till Op Aha va kul! Ska du jobba här sen?
.
Först förstod jag inte varför alla redan nu frågar om jag ska jobba där sen. Men efter lite tankeverksamhet så kom jag fram till att det är för att de flesta får utbildningen betald och då Måste jobba där.
Min handledare frågade om jag "sålt" mig. Men Icke (!) betalar min utbildning skälv. Känns som att jag har lite större förhandlingsmöjligheter nu.
.
Detta med att gå upp 5.30 varje dag är tufft Men det räcker med att komma upp så är det inga bekymmer. Kanske man vänjer sig. Har ju lite konstig kontrast just nu då jag jobbar natt på helgerna och dagtid på praktiken. Men det lööööser sig. Det är "sista" natt-helgen nu. Sen blir det praktik i 2 veckor till och bara en lördag som är uppbokad arbetslördag på Direkt Optik.
.
Nu ska jag snart iväg! Ha en trevlig dag
.
Jo jag fick VG på farmakologin också så jag har VG i slutbetyg på kurs 1 och kurs 2. Inte för att det är någon som behövs men då känns det iaf som att man kan ngt! Wohoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0