Den ena dagen är den andra lik.

Idag har jag sutttit vid köksbordet och skrivit svar inför studieuppgift 3. Dataanalys, resultat och diskussion. Allt jag kan tänka på är att jag borde läsa på anatomi och fysiologi inför nästa kurs.
Detta minns jag från ssk utbildningen.
Att aldrig känna sig ledig, aldrig kunna slappna av och att alltid ha ngt ovanför sig och framför sig och lite bakom sig.
.
Men det blir väl bra detta med. (!) LÅnade hem de 2 böcker som är till nästa kurs. Böckerna vägde bly, blev trött i armen när man bar dem. Vägde dem och de vägde 4.5 kg! Hoppas innehållet väger lika mycket.
Berättade jag att böckerna även är på engelska!? Woop woop. Så lovely!
.
Man ska inte bara läsa på engelska, man ska förstå det man läser och sen dessutom översätta det i huvudet och hitta rätt svenska ord, vilket tar tid vill jag lova.
.
Jobbar kvällstur ikväll igen. Igår var det segt så idag tar jag med mig 2 artiklar så jag kan gå igenom de igen. Skadar ju inte att ha dem med Om det är lugnt ikväll igen.
.
Det som är skönt med c-tur när det är lugnt är att man kan sitta ner och prata lite med kollegorna. Igår var det så lugnt att en ssk fick gå hem, hon fyllde år så hon förtjänade det. Innan hon gick hem bjöd hon på sån daimtårta. Tack så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0