Powernap är ju bara fööör skönt.

Jobbade 6 dgr förra veckan, ledig idag och jobbar sedan 4 dgr. Ja ledig då menar jag från jobbet, inte från skolan. Upp 8.30, läsa artiklar, läsa Polit & Beck, ned till bibblan och träffa Jenny, läsa lite till, äta lunch, läsa lite till och sen hem och läsa ytterligare lite till.
.
Visst låter det som att jag borde komma långt så mycket som jag läser? Neh så är inte fallet. Boken är som sagt på engelska och texten är, tycker jag, liten. De kapitel jag läser nu handlar om dataanalys, kvalitativ och kvantitativ, med diverse analysmetoder som är på engelska men skulle kunna vara på, låt oss säga ryska. Lika konstiga tecken tycker jag.
.
När jag kom hem läste jag lite till och sen tyckte jag att jag kunde få ta en powernap. 45minuter senare ringer mobilen men en stund innan hade jag vaknat av att jag legat fel med ena handleden så jag vaknade av smärtan. Mindre trevligt. Rörde jag bara inte handen så kändes det inte så mycket och jag kunde uppskatta min powernap.
Eftersom jag ligger hyffsat ifatt nu så tyckte jag att jag kunde titta lite på tv. Har börjat följa Greys Anatomy igen, mitt i en säsong och inte alls där jag varit innan. Så sista avsnittet som var på tv var ett avsnitt som jag inte kan släppa. Det betyder att jag måste se fortsättningen. Detta går enbart då känslan av att inte ha ngt som stressar har infunnit sig. Kan hända att det är en missledande känsla men det återstår ju att se en annan dag, eller hur!
Nästa vecka är sista seminariet och examinationen. Jag har iaf läst igenom de 2 artiklar som ingår i examinationen, det ska tydligen lottas fram vilken av de 2 det ska bli.
.
Måndag 20e feb måste jag befinna mig i skolan. Skolan är Karolinska i Huddine. Detta betyder att jag måste ta mig upp till Stockholm till den dagen.
Vädret är inget roligt väder att köra i men tar vi det bara lugnt kanske vi klarar det galant.
Vi kör då upp efter min examination den 17e, deadline är 12.00. Sen kör vi ner igen tis 21a så vi inte behöver stressa.
.
Innan den 20 skulle det vara bra om jag har uppdaterat min kunskap om anatomi och fysiologi. Dvs en bok på minst 300 sidor. Det ska väl inte vara ngr problem. Problemet ligger i att kunna det jag läser. Vissa saker kanske är lättare att förstå nu igen när man jobbat ett tag. Ja det återstår ju att se. Detta måste jag ju börja med så fort som möjligt.
Hmhm jag som tänkte ta en öl/ett glas vin med Jenny på lördag. Ja ja det blir nog bra i slutändan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0