Ett kilo hit och dit.

Har kommit fram till att jag har ngr trivselkilon. När min vikt ökar och går över min "gräns" som jag finner acceptabel så trivs jag mindre bra i min kropp. Inget passar lika bra och det är inte roligt att sitta i min birthday suit och glo ner på magen.

Jo vad gör man då? Man kan börja träna, man kan sluta äta godis och chips eller så gör man som jag brukar, man börjar snusa igen.
Det hela resulterar i att en snus efter frukost, kaffe, lunch, eftermiddagskaffe, middag och på kvällen gör att det inte finns tid eller lust att trycka i sig godis och chips. Visst kan det hända men då gör jag ju ett medvetet val men nöjer mig oftast med en snus.

Detta är ju inget jag rekommenderar andra då jag VET att jag kan sluta när som helst. Och det har jag gjort.
Jag gick ner mitt kilo jag ville ha bort, de höjde snusskatten och min sista dosa tog slut och jag köpte inga fler.

Nu har jag jobbat mycket kvällar som i sin tur resulterat i att jag äter en sen frukost och dricker kaffe på jobbet när jag börjar. Då håller jag mig hyffsat mätt fram till middagstid. Om inte kan det faktiskt slinka ner lite fikabröd, som for the record inte är värt det så därför skippar jag det oftast.

MEN mitt i denna vikthysteri har jag uppmärksammat att ett kilo ner utan att träna inte ALLS är lika charmerande som ett kilo ner tack vare träning. När det blir vår ska jag ut och springa lite igen, stå lite planka igen och kanske lyfta lite skrot. Träning, trots tidsbrist, ger en piggare kropp och mer ork när man väl är vaken som då ger mer tid iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0