Var det såhär för ett år sedan? (!)

Kan inte minnas att jag var helt och hållet låst vid artiklar, bok och dator sist jag pluggade. Eller JOOOO jag minns det som igår.
Så fort man gör ngt annat än "skolarbete" så hänger ångesten sig som en tung ryggsäck på ryggen.
När man sedan sätter sig och pluggar så blir ångesten mer som ett syrefattigt moln runt omkring en.
När man är klar med ngt moment kommer en sån "äntligen" känsla men tyvärr är den känslan i behov av syre så den svimmar och lägger sig vid fötterna där syrehalten upplevs högre.
Har suttit hela f.m och läst, läst och läst. Nu sitter jag och highlightar det viktiga för stunden i mina vetenskapliga artiklar. Efter att ha läst lite får man för sig att man förstår, sen läser man instuderingsfrågorna och känner sig helt nollställd igen. Blir lite "Say what!?!".
Får ställa mina frågor på diskussionsmötet imorgon på det underbara programmet *not* PingPong.
Har höjt volymen i lurarna och lyssnar på David Guetta. 3 artiklar kvar sen blir det till att utöva mitt tredje yrke; frisör. Ja ni som inte visste det så "klipper" jag min kära sambo. Han har önskemål om att bli klippt idag och bara det är ju ett annat syrekrävande ångestmoln. Får köra lite "plåster-varianten"- gör det snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0