9 pass på rad.

Har snart jobbat 9 pass på rad, varav 8 varit nætter. Snart ær detta nattpass øver. Mina två kollegor hær sover i varsin fotølj.

Vid 7-tiden kommer bitrædande chef och jag ska prata med henne om næsta veckas arbetspass. Hoppas innerligt att hon sæger att jag inte behøvs. Annars får det bli mån-tors kvæll. Får se det som att det blir den veckan som betalar min utlandsresa.
Har hittat ett hotell i Bodrum, all inclusive, 1 vecka før 5400:-. Vældigt sugen vill jag lova. Ska høra med min andra hælft nær jag sovit idag om vi ska boka det, isf bokar jag det så fort som møjligt. Alltid nice att ha ngt att se fram emot.

Utanfør regnar det før fullt. Hoppas på att kunna sova idag. Imorse vaknade jag av passiv røkning då en kvinna gått ut på baksidan, precis vid mitt fønster och bolmade jærnet. Hade mitt fønster øppet eftersom det var så varmt. Nær hon væckt mig med sin røk fortsatte hon att hålla mig vaken med att prata i sin telefon.

Har hørt en del gnæll hær. Många som ær missnøjda med boende och pass. Jag ær nøjd med mitt boende och ær glad att jag bokade i god tid. En kvinna på 73 år har varit hær och jobbar i 13 år men var så missnøjd denna gång att hon bestæmt sig før att korta ner sin visit och aldrig komma tillbaka. De hade bett henne flytta in hos ngr vænner eftersom det inte fanns boende før hela hennes vistelse. Mindre skoj faktiskt.

Snart ær det dags før morgonrundan. Den brukar væcka alla patienter så vi førsøker hålla ut så længe som møjligt.

God natt och god dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0