Går livet ut på att jobba?

När jag var i Norge frågade de mig om jag var som de andra svenskarna som var i Norge för att tjäna pengar och sen resa jorden runt för att sen åka och jobba för att kunna resa.
Jag åkte till Norge för att tjäna pengar för att slippa "måstet" att jobba under studierna i höst. Först har jag 10 veckor parktik, 4 dgr i veckan. Om jag sen jobbar utöver det blir det ju något varje dag. Inte min cup of tea.
.
När lönen väl kommer så kommer jag ju säker vilja spendera lite av det. Ska köpa en ny resväska, en som inte tar en fjärdedel av accepterad vikt. Har hittat en Samsonite som heter Firelite. Den väger 2.6 kg. SKa bara bestämma vilken färg jag vill ha.
.
Kommer säkert hoppa in och jobba ngn helg bara för att. Dock har jag uppsats-skrivande på halvfart i 10 veckor efter praktiken, tänkte ev åka och jobba lite i Norge då ist. Betydligt bättre betalt än i Sverige. Även fast jag får betala min resa och boende själv. Tar iaf bilen nästa gång. Tar nästan lika lång tid dörr till dörr som med flyg och tåg. Ev ngn timme längre med bil. Och ingen möjlighet att sova däremot.
.
Hade mitt första arbetspass igår, en dagtur. Det var full rulle komprimerad till morgonens första timmar men det gick bra. Fick några norska grodor i munnen ibland men fick tänka om och tänka rätt och prata svenska.
.
Är ledig idag och imorgon och jobbar fyra nätter på rad i helgen. I Norge var det inga problem. Jobbade 180 timmar på tre veckor och det gick alldeles utmärkt. Allt jag behövde göra var att räkna på lönen och problemet var löst.
Nu är det inte riktigt samma känsla. Jag har 15 arbetspass på 4 veckor, räknar redan ner.
.
Efter sommarens jobb åker vi upp till Sthlm över helgen och gratulerar min syster som fyller jämt. Sen blir det Skåne igen, sambon jobbar en vecka till. Sen den 22 augusti åker jag och min kära till Turkiet en vecka. All inclusive. Tänker på det varje dag, varje gång det regnar och varje gång det är dags att laga mat. ¨
-
Efter vår varma semester åker jag upp till Sthlm igen, 1 (!) dag i skolan för att sen åka ner och börja praktiken.
Vid denna tidpunkt hoppas jag att jag får träffa bebis!
.
Idag ska vi på bio, Abraham Lincoln- vampire hunter 3D. Ja vi får se, verkar bra iaf. Länge sen jag var på bio. När det är bio så får man äta massa onyttigt.
Gjorde american pancakes till lunch så idag blir en mycket onyttig dag. Får kanske ut och springa en runda imorgon. Har ingen lust att träna. Köpte massa nya kläder som gör att man ser smal ut så jag hittar inte lusten att träna, än. Gjorde några övningar hemma vilket gav mig träningsvärk. Får inte gå ut så hårt direkt, tappar det lilla sug som finns.
.
Ooh jag organiserade min garderob idag. Varför är det så svårt att kasta kläder? Måste vara för att jag vill säkert ha dem när de väl är borta. Har dock inte använt dem på evigheter. Mest vinterkläder faktiskt. Kan vara därför.
.
Nu är de iaf vikta och organiserade så jag hittar dem nästa gång. Gången efter det är osäkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0