Du må sove!

Kommer tillbaka på kvællsvakt efter att ha jobbat natten. Det førsta en hjelpepleier sæger till mig ær att jag MÅ sove. Hygglo. Men det ær sant. Jag såg ut som sju svåra år nær jag vaknade i em. Lyckades sova 4timmar innan det var dags att gå ut på toa. Sen sov jag 2,5 timmar till. Dock sover jag oroligt nær jag sover på dagen. Måste ju ha såna øgonskydd eftersom det ær SÅ ljust. Finns inga persienner och gardinerna går inte att dra før helt.
Denna mask jag har ær inte direkt skøn heller.
.
Jobbar dubbelpass idag. Chefen frågade om det var ngt jag ville gøra och jag sa att jag inte vet eftersom jag inte testat. Drabbades ju dock av det hær om natten.
Men men ikvæll ær en lugn och skøn kvæll och natten kommer førhoppningsvid bli hyffsat lugn den med. Så detta dubbelpass går bra. Det jag tycker ær mest jobbigt ær ju att jag gick av natten 7,30 och på kvællen 16,00. Egentligen børjar man 15,00 men nær man jobbar natt får man en timme extra vila. Wohoo lixom.
.
Nu har det faktiskt regnat i två dagar, men det regnar nær jag jobbar eller sover så det har inte regnat på mig, æn. Hittills har det varit jættebra væder och varmt. Gått med linne till jobbet vid 21-tiden.
.
Gammal kærring som man ær har jag ju drabbats av træningsværk, trots jag inte har trænat någon. Finns inga direkta hjælpmedel hær nær man ska hjælpa patienterna upp ur sængen. Sen gick jag ju till centrum hær om dagen och det kænns i rumpan. Den træningsværken ær okej ændå. Den i armar och rygg ær inte lika rolig att ha.
.
Det som ær underligt ær att de låter førvånade nær jag frågar om jag ska hjælpa dem med något. Och nær jag hjælpt till får man ett sånt Åh tack før hjælpen, som att det ær det mest ovanliga som finns. Før mig ær det ju sjælvklart att hjælpa till om jag sjælv inte har något att gøra. Så tycker jag det ska vara iaf.
.
Innan jag satte mig hær så frågade jag om någon behøvde hjælp men læget var under kontroll. Snart børjar mitt nattpass och då ska jag øver på andra sidan igen.
Det som ær bra med kirurgen hær ær att jag kænner igen de flesta diagnoser. Plastikkirurgi och sår ær inte min starka sida och deras VAC behandling ser heeelt annorlunda ut. Men att tømma skyll (spoldropp) och stomier ær precis som hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0