Solen skiner och humöret är på topp.

Vet inte vad det är med solen men det känns som att en sten lyfter från mina axlar när man vaknar till en strålande sol! Sen spelar det ingen roll om det är lite disigt bara ljuset är där.
Igår började min tredje kurs. Den började med fullt pådrag. Vi skulle under dagen registrera oss, läsa en artikel, kompetensbeskrivningen samt ett kapitel i en bok som är omöjlig att låna på bibliotek.
Sen skulle vi välja ut 4 citat/tanker ur dessa texter och sen kommentera på vår studiekamrats läslog.
.
Det hela började med att grupperna inte var klara, studiekamraten visste vi inte om och vi fick veta att vi även har en uppgift till på torsdag. Denna uppgift blir att svara på en del frågor med hur, var och varför samt diskutera med fakta och referera rätt. Minst 2 kurslitteratur och 2 vetenskapliga artiklar. Det framgår inte om vi själva ska leta upp dessa artiklar. Och kurslitteraturen de vill att vi ska ha, bör ha förlåt, är de omöjliga böckerna att få tag i.
.
Jag fick beställa dessa böcker från nätet igår, tror ni de kostar en del? JA! 1400:- för 2 st böcker. Lovely. Men men har jag tur har jag dem imorn och jag kan då göra uppgiften.
.
Hade det hela inte varit så stressigt så hade jag förstått hela upplägget med tanke på att vi är en distansutbildning. Ist för att få informationen via en föreläsning får vi själva leta upp det. Tack så mycket.
Jag tycker att de ska skriva DESSA böcker klarar ni er inte utan. Men det verkar inte fungera så.
.
Sen blir det ju en runda till Sthlm sön em till torsdag tidiga morgon. Hoppas verkligen att dagarna i skolan gör mig så mycket visare och klokare än innan!
.
Idag när jag lagat mat har jag poppat musik. Hoppas grannarna uppskattar min bas hehe.
Vissa låtar tillsammans med solen får det att rycka i löparbenen. Sen att spegelbilen inte är den mest charmerande när man står och dansar halvnaken också spelar in i denna "vill/behöver ut och springa" -känslan.
Tur att det inte är bikiniväder än.
.
Jag och min nuvarande chef har kommit överrens om att jag ska jobba 100% vecka 29-32. Om det finns möjlighet tänker jag jobba mer än så. Det genererar i kvalificerad övertid och jag får mer pengar till hösten. Jag vill undvika att behöva jobba mycket och jag vill inte behöva ta lån. Kanske ska ansöka om bidrag bara? Tänkte kanske bara jobba ngn dag här och där samt kanske ngn helg i Norge.
.
Bara man inte får betala tillbaka, det är ju ingen hit!
.
Så jag börjar min sommar med att åka upp till Sthlm i slutet av maj. Sen tar Jenny examen så vi måste ner till 9e juni. Sen där efter är jag kanske ledig en vecka och sen bär det av till Norge i 4 veckor. Spännande. Där tänkte jag också jobba häcken av mig, hoppas på att lite riktig häck faktiskt försvinner också, för att sedan komma hem igen. Börjar då jobba på CSK igen, 4 veckor. Sen kanske jag kan vara ledig i 2 veckor. Återstår ju att se.
.
Om jag inte tittat fel så börjar nästa termin 3e september. Frågan är ju vad den böejar med bara.
.
Mitt schemaframöver:
-Idag jobbar jag kväll,
-imorn är jag på slussen 11-19,
-torsdag jobbar jag natt och detsamma gäller fredag.
-Efter ngr timmar sömn på lördag f.m åker vi till Kvidinge.
-På söndag flyger jag till Sthlm,
-skola mån-ons.
-FLyger tillbaka supertidigt på torsdag morgon.
-Jobbar sen natten mellan torsdag och fre.
-Lördagen jobbar jag först på Direkt Optik och sen kväll på sjukhuset.
-Söndag LEDIG!
-Praktiken börjar på måndag men det är röd dag så mina handledare var lediga så jag börjar tisdag.
Praktik vecka 1 blir tis-tors.
- 2 nätter på sjukhuset, fre-lör och lör-sön
Praktikvecka 2 blir mån-tors
- 2 nätter på sjukhuset, fre-lör och lör-sön.
Praktik vecka 3 blir tis-fre
- Jobbar ev.kväll på lördagen på sjukhuset
Praktik vecka 4 blir mån-fre.
-Mitt vikariat är slut och jag börjar här vara timanställd.
.
Nu är vi inne i maj. Flyger ev. upp till Sthlm redan på fredag kväll den 4 e då jag har skola mån-ons 7-9 maj.
Men det är ju långt fram (HA!). Som ni ser så har jag inte överdrivet mycket tid till annat.
Tur att man är sambo så man hinner ses ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0