I Sthlm

Sitter hos syster ute på Dalarö. De har sånt "Veckans recept" då de får maten plockad och recept skrivna för hela veckan. Idag blev det baguette med räkröra, avokado, tomat och lite till. Mycket smarrigt!
.
Befinner mig i Sthlm eftersom vi har varit i skolan i 3 dagar och haft föreläsningar. Det har varit givande men alla dagar har den som ska föreläsa börjat med att hon/han ska iväg eller har annat att tänka på. Har inte riktigt känts som att det varit planerat, vilket det har, eller att vederbörande velat vara och föreläsa för oss.
.
Fick även veta att min utbildning heter nätbaserad och inte distans och skillnaden är att vi har fler dagar på campus än vad en ren distans har haft. Dagens föreläsning har däremot varit mycket givande, tentamässigt, då det är svårt att plugga in olika typer av operationer. Först och främst finns det så många olika så det hade varit omöjligt att veta vilka vi skulle fokusera på.
.
Imorn blir det till att fortsätta läsa i min engelska kurslitteratur. Igår fick jag lite panik då jag lyckats läsa 6 sidor på 35minuter. Kan meddela att boken är en dm tjock och mycket stor. Som tur är har man lite gratis.
.
Tentan är 31 maj och då ska man förhoppningsvis lärt sig ngt.
.
Nu ska vi ut och gå med hunden, långpromenad. Kan behövas faktiskt, för min del med.
Åker hem efter helgen. Ska ju ner snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0