Vuxenförsäkring

Har kommit in i denna försäkringshärja igen... Flyttade hem igen efter många år och det betyder ju att jag hamnar under mammas hemförsäkring. Började med att kolla upp vilken som finns idag, dyr sådan. Ringde ett samtal till bolag som var kopplad till mammas fack. Kommer halvera hemförsäkringen.
 
När jag ändå hade damen på telefon frågade jag om just olycksfallsförsäkring. Har fått ett förslag från Ica Banken och ville nu höra vad If kunde erbjuda. 
Det jag helst ville ha var en sk vuxenförsäkring som kan hjälpa en om man behöver gå ner i arbetstid pga diverse sjukdomar när åldern slår in. Och de hade If. 200:- i månaden inkl olycksfall då. 
Är det värt det? Kan det finnas ännu bättre/billigare? Måste kolla lite djupare på detta. Usch va jobbigt men kan vara värt det om man ser till valt yrke och mammas fingrar. Får ev liknande bekymmer och mina händer är väldigt viktiga för att kunna arbeta. 
 
Till något annat...
 
Snart är jag färdig! Näst sista praktikveckan nu. Känns mycket bra. Kan börja jobba snart känner jag. Men jag måste ju lära mig hur min nya chef arbetar osv. Men det kommer gå bra. 
Först är det projektplan som måste skrivas SEN är det examen! Wohooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0